EEN EVENEMENT ORGANISEREN, TOP! MAAR WAT VOOR EVENT GA JE INZETTEN?

Onlangs hadden we het in onze blog al even over het inzetten van een evenement als marketinginstrument. Misschien heeft dat je geholpen om de keuze te maken een evenement te gaan organiseren. Of misschien had je zelf al bedacht dat je een personeelsuitje of een open dag kan bijdragen aan jouw doelstellingen voor 2017. Hoe dan ook; welk soort evenement past het beste bij jouw plan?

Er zijn vele soorten evenementen die je kunt overwegen, en deze hebben verschillende doelen. Je kan bijvoorbeeld kiezen uit.

KICK-OFF

Als je een vernieuwing wilt lanceren, dan is een kick-off event echt een perfect idee voor jou. Tijdens de kick-off presenteer je aan jouw doelgroep het nieuws, vertel je ze de gedachtegang achter dit nieuws en natuurlijk is het ook direct een goed moment om je bedrijf in de spotlight te zetten. Het doel van een kick-off is vaak de bekendheid van een propositie of bedrijf, of de verkoop van een nieuw product of een nieuwe dienst.

BEURS

Iedereen is wel bekend met beurzen. Natuurlijk kan je deelnemen aan een reeds bestaande beurs, maar vaak wordt vergeten dat je ook zelf een (kleine) beurs kan organiseren! Weet wel dat dit best een hoop werk met zich meebrengt. Wel kan het direct en indirect een hoop opbrengsten genereren. Het doel van een eigen beurs is vaak het leggen van veel contacten en het genereren van inkomsten.

WORKSHOP

Volgens ons zouden meer bedrijven zich eens moeten wagen aan het organiseren van een workshop. Tijdens een workshop kan je de bezoekers trakteren op al jouw kennis en ze iets bijbrengen over jouw vakgebied of expertise. Wat vaak de achterliggende gedachte is, is dat je laat zien wat je in huis hebt. Je gasten zullen namelijk vaak wel wat leren van jouw workshop, maar natuurlijk kunnen ze nooit jouw kennisniveau evenaren. Dit betekent dat een doel van een workshop vaak is; nieuwe klanten leren kennen.

PERSONEELSUITJE

Een personeelsfeest is een perfect voorbeeld van het interne bedrijfsevenement. Tijdens een personeelsuitje bedank je jouw personeel voor hun inzet de afgelopen periode en kan je ze tegelijkertijd motiveren om de aankomende periode weer de volle 110% te geven! Meer over personeelsuitjes kan je lezen in deze blog.

RELATIE DAG

Tijdens een relatie dag kan je nog beter in de kijker komen bij je bestaande klanten en goede bekenden. Op relatie dag, ook vaak in de vorm van een ‘open dag’, geef je jouw klanten en kennissen een kijkje in de keuken van je bedrijf, of nodig je ze uit op een speciale locatie. De relatie dag wordt vaak ingedeeld met een soort beurselement, waar gasten zelf kunnen rondkijken en netwerken, en een plenair gedeelte. Het doel van een relatie dag is veelal om de banden met je gasten aan te halen en de relatie te verstevigen.

CONGRES

Een congres is vaak een evenement dat gecentreerd is rond een bepaald thema. Dit wordt vaak ingezet voor wetenschappers, maar een congres is ook voor (grotere) bedrijven of organisaties soms een evenementvorm die wordt toegepast. Het doel van een congres is vaak om in samenspraak een idee of mening over de koers te vormen.

SEMINAR

Een seminar lijkt in grote lijnen op een congres, maar heeft vaak een ander doel. Ook deze evenement vorm is vaak bedoeld voor grotere bedrijven en organisaties. Het seminar is echter vaak meer kennisgericht. Tijdens een seminar is het doel vaak om de aanwezigen iets te leren of te inspireren.

Ben jij nu helemaal overtuigd van het organiseren van een evenement? Zorg er dan voor dat jij het juiste evenement inzet voor je doel. Om daarbij advies te krijgen kan je On Top Events inzetten. Ook helpen wij je graag bij het opzetten van een evenement, van concept tot uitvoering! Neem daarvoor even contact op via onze contactpagina!

Website door BlueBird Media